Klaske Heida

Schilderijen

Klaske exposeert in de Ericakerk, Ericalaan 1

Klaske Heida volgde diverse cursussen, maar werd pas echt gegrepen door het schilderen toen ze rond 2016 haar eerste icoon maakte. Die maakte ze in een klooster, wat natuurlijk een hele geschikte omgeving is. Ze startte daar met het werken met tempera. Tempera is een eeuwenoude techniek, waarbij kleurpigmenten worden gemengd met een eidooier als bindmiddel. Klaske schildert in dunne, dekkende lagen en heldere kleuren.

Recent is ze voor de afwisseling ook met olieverf gaan schilderen: stillevens. Ook daarbij werkt ze als fijnschilder. Het heel precieze werken kenmerkt haar werk en past bij haar.